Ærlighet er ingen skam

Nå er det bare kos i vente!?

Å du er naiv du. Nei, nå er det starten på en rekke andre former for smerter. Fødselen er liksom over, og gjerne de fleste plager man har under svangerskapet. Jeg slapp heldigvis unna alle disse typiske plagene gjennom det meste av svangerskapet, men mot slutten så var alt veldig tungt. Magen var stor, tungtvindt og ubehagelig å gå tur, komme seg opp av sofaen og ikke minst mangel på søvn.

Nå som den lille endelig er kommet ut, så skal du søren med bli sydd nedentil, blø som pokker i over lang tid, (du har sluppet unna mensen i hele svangerskapet, så er mye som skal taes igjen!) såre brystknopper, melkespreng, trøtt og sliten.

Du googler i panikk for å hjelp til denne nye tilværelsen med poden du skal holde liv i. Hvordan skal du klare dette når alt gjør så vondt? Takket være en stahet, sinne og frustrasjon, så går heldigvis dette seg til. Det er utrolig hva vi mødre gjør for våre barn!

Det er ganske utrolig hvordan tankene forandrer seg. Før var det bare deg selv og din bedre halvdel å tenke på. Nå er plutselig alle tankene rettet mot den lille nye sjefen i hus. Og til tross for alle smerter og prøvelser vi må igjennom, så blir man aldri lei! Selv om man får mindre søvn, tid til seg selv og sin partner. Man har andre bekyminger enn før, og tenker hele tiden på om den lille utvikler seg slik han skal. Spiser jeg det jeg skal for at morsmelka er av topp kvalitet!?

OG JA, DETTE ER KOS! Tenk at jeg er så heldig å få være mamma til akkurat denne sjarmerende hjerteknuseren!

Håper jeg ikke har skremt livskitten ut av deg, tro meg. DET ER VERDT! Uansett hva vi mødre må igjennom! (Og mine opplevelser blir ikke like som dine. ;)

Alt av smerter, søvnløshet, andre frustrajsoner og diverse prøvelser blir så fort glemt og betyr ingenting så lenge den lille har det godt og trygt hos meg. Som felles mamma/kommende mamma vil du forstå/snart forstå at det er ingenting annet i hele vår eksistense som betyr noe mer enn våre søte små.

IMG_20150531_065018 (2)

Jeg vil alltid være stolt av deg og vil alltid være her for deg,  min kjæreste sønn. Du betyr ALT…

Leave a Reply

