Hjemmelaga mat og barnemat

Kylling med ris og gulrot

Dette var godt!

IMG_20160109_150210

I dag slo vi til med kylling, ris og gulrot. DET smakte kjempegodt!

Jeg lagde til ca 6 porsjoner,  2 dl i  hver. (Jeg brukte tomme glass fra babymat.)

  • Enkelt stekte jeg 1 kyllingfillet og hakket opp i småbiter.

IMG_20160109_142041IMG_20160109_142643

 

 

 

 

  • I mellomtiden lot jeg risen koke. (beregn ca 2-3 dl mindre enn antall glassporsjoner. Jeg lagde litt mye ris i dag. Jeg lagde ca 5-6 dl, men hadde ikke hatt behov for mer enn ca 4 dl)
  • Raspet ett par gulrøtter, kan jo koke om du ønsker det.
  • Etterhvert som det ble ferdig la jeg det ut på en tallerken og la på frysen. For å kjøle hurtig ned.
  • Så porsjonerte jeg ut i 5 glass som jeg fryste ned, sjette porsjon spiste han med en gang.IMG_20160109_144915
  • Tips. Man kan krydre selv under/etter matlagingen, eller tilsette smør som smelter ved servering. Eventuelt litt olje, slik at det blir litt smak og ikke så tørt.

ps. Maten kan jo moses ut ifra alder på barnet. Min er nå 9 mnd og klarer å tygge godt selv. (Riktignok uten tenner enda. Kylling finner jeg i oppskrifter fra ca 6 mnd.)

 

Leave a Reply

