Ærlighet er ingen skam

En pappa med reisejobb

Jeg har litt troa på at det er sunt å savne hverandre litt, men når han ikke kommer hjem for å sove er det ikke alltid like lett. Reisejobben hans innebærer variert arbeid som kan vare dag, dager eller uker om gangen. Han kommer stort sett hjem i helgene, men hender de har stort oppdrag på andre siden av Norge. Sist han reiste på oppdrag var jeg enda gravid! Så dette blir spennende! Nå er jeg alene fra mandag til torsdag i første omgang. Takk og lov så har vi klart å begynne med smokk på ei helg! Så det hjelper å avlaste litt når han er grinete og har stort sugebehov. Jeg var lenge skeptisk til smokk, men tror vi ha startet på riktig tidspunkt. Han vil stadig ha bryst, og er ikke sugeforvirret.

Ja, syntes det er veldig tøft å være alene. Nå har jeg jo hatt mannen hjemme siden uka før jeg fødte og frem til han begynte på sin 7.uke. Jeg har vært skikkelig bortskjemt!

Panikken for å skulle klare å holde livet i både meg og poden en hel uke gikk desverre ikke bort, men man takler den. I en liten periode var han veldig utrøstelig og jeg kjente angsten krøp opp under nesa på meg. Ikke rart jeg ikke klarer å roe ned min egen sønn når jeg er så nervøs! Heldigvis har vi facetime! Poden hadde kanskje litt vanskelig for å se pappa, men å høre stemmen var helt fantastisk!

Litt synd for far som har vært borte hele uka egentlig. Han merket den lille har både vokst i størrelse og utviklet seg mer siden sist. Han var trøtt og sliten, så på min egen bursdag, som jeg hadde sett så frem til å gi over vår sønn til han, slappe av og bli oppvartet selv gikk i dass! MEN jeg ville ikke klage, selv om jeg ikke helt klarte la være heller. Måten jeg svarte og gjorde ting på gjorde uttrykk for en viss missnøye over situasjonen. Det er selvsagt lov å være trøtt og sliten. Men ikke bare tro at det er far som er trøtt! Mor har vært hjemme alene med sønnen uten avslastning på kveldstid… Ja, jeg er søren med sliten!

Takk for en herlig familie! Jeg benyttet meg å besøke dem, så fikk litt avlastning på dagtid med søvn og kunne gå i fred på butikken å handle.

Leave a Reply

