Ærlighet er ingen skam

Super mamma!

Det er litt kaos av og til! Det burde være lov å la det gå over til kaos i ny og ne. Man sliter ræva av seg, men det trengs. Når man først får kontroll på situasjonen igjen så er det fantastisk.

Innerst inne vet man hva man skal og burde gjøre før kaoset bryter løs, men så er man i siget og skal bare gjøre ditt, og skal bare gjøre datt. Du må bare godta at den minste er SJEFEN og hans vilje først for alt i verden! Ikke tro at du er supermenneske og klarer alt på en gang eller at du klarer en ting til, og så en ting til. Det lønner seg ikke i det lange kjør. Fordi da er han så sur på deg at han ihvertfall ikke skal gi seg med det første når han endelig får din oppmerksomhet.

Ikke glem at vi kvinner kan multitaske! Nå er jeg ikke religiøs av meg, men beste beskrivlse er vel at multitasking er guds gave kvinnfolk, og ikke minst mannfolka.

Fasinerer meg hvor hjelpeløse menn blir så fort de har poden hos seg. Vi kvinner som kjenner en byrde løftes av skuldrene våre når far endelig tar babyen, så blir man fort skuffa da man skal være en hjelpene hånd for far. Så  ender det med at man skal varte opp dem begge to…

Jeg har lært meg til å levere fra meg poden, og forsvinne fra rommet de befinner seg i. Da blir jeg ikke spurt om ditt og datt hele tiden. Og trenger ikke gjøre ditt og datt heller. Mange ganger må jeg påpeke at nei, jeg vil ikke med inn å skifte bleie eller bade guttungen når han selv tar intiativet til det. Jeg trenger de få minuttene for meg selv og bare sitte i sofa og stirre i taket.

Er sjelden jeg spør om han gjøre ting for meg mens jeg holder på poden. Jeg vil liksom klare det selv uten å tilkalle forsterkninger hele tiden. Man er jo ikke alltid begge to i huset til enhver tid og kan være butler for partneren sin som passer ungen. Litt av konseptet er jo nettopp at den ene foreldren skal få litt tid uten å varte opp hele tiden…

Man kjenner seg jo litt igjen au da. Jeg skal ikke bare skylde på mannen altså. Jeg merker fort at hvis jeg vet om noen som kan noe bedre enn meg selv, eller sannsynligvis kan eller vet det jeg skal ha greie IMG_20160108_180644

AH! Nå var det godt med hvit kakao med mini marshmallow!

Leave a Reply

