Ærlighet er ingen skam · Diverse

Zombietranse

Jeg har ikke et bedre navn på denne tilstanden. Det følelse vel som om man svever lit mellom livet og døden. Jeg er verken våken, eller sovende. Jeg har ikke forstand til å holde styr på om jeg sitter å ammer i dette tidspunktet eller om jeg er ferdig. Eller stort annet. Mange ganger dupper jeg av og våkner i panikk og tror jeg har mistet poden på gulvet! Og er livredd for å falle i søvn i tilfelle jeg ikke våkner igjen.

IMG_20150706_161632.jpg

Noen dager er jeg så fryktelig trøtt, og det hjelper slett ikke å sove. Da faller jeg bare mer under i zombietransen som jeg ikke har sjans til å våkne ifra. Det hender min mann spør om hva er det jeg er så trist for. Jeg er slett ikke trist, jeg har bare ikke klart å våkne.

Dagene  og nettene føleles plutselig uendelige, og når det i tillegg er gråvær og regn ute, hjelper ikke det akkurat ikke på transen. Det beste jeg vet når jeg føler meg slik er hvis været er fint, og og jeg kan ta en trilletur ned til sentrum for å handle litt. Ut blant andre mennesker og gjøre litt daglidagse gjøremål. Når det er litt gråvær klarer jeg ikke helt å motivere meg selv til noe som helst.

IMG_20150713_082732.jpg

Godt å ut i finværet!

Helt fantastisk! Nå starter vi likegodt morgene mellom 04-05 en gang. Det passer meg helt perfekt. Ikke akkurat det ideelle tidspunktet å starte på, men plutselig er poden lys våken! Det nytter ikke få han til å sovne igjen ved å bare gi melk nå som det er så lyst på morgenen. Så da er det bare å stå opp, i zombietranse, gi han ny bleie, nye klær om de er nedgulpet, masse melk, gå litt rundt i huset, og så BOM! Så sovner han plutselig igjen etter ca en time. Og kanskje til din store overraskelse, ja da er søren med jeg lys våken! En sjelden gang klarer jeg selv å sovne igjen og forblir i zombietransen.

Leave a Reply

