Ærlighet er ingen skam · Diverse

Kjærester?

Ja, vi er jo fremdeles kjærester opp i det hele! Egentlig syntes jeg vi har klart oss veldig bra, til tross alle advarsler man leser om på nettet. Selvfølgelig merker jeg at det ikke er helt det samme, vi har jo en liten en som er avhengig av mye stell natt og dag. Men vi har klart å klemme inn litt kjærestetid innimellom.

Det er ikke mye som skal til merker jeg. Vi spiser enda middag sammen, så langt det lar seg gjøre. Som oftest våkner jo poden og skal ha mat når jeg plutselig skal spise. I mange av tilfelle blir det da at vi spiser på tur. Vi har faktisk klart å la poden ligge å sove i fred, mens vi har sett på film og ligget i armene til hverandre. Fy så koselig det var! Og for en mestringsfølelse det gav.

Uten å gå i detalj gikk det veldig fint å ha den lille sovende i vogga på soverommet mens vi hadde litt voksentid. Jeg kan ikke si at det føltes så unaturlig som mange mener. Ungen er jo ikke gammel nok til å forstå hva som skjer.

Nå som han er blitt litt eldre, to måneder, er melkeproduksjonen ordentlig på plass, jeg har kontroll og er komfortabel med pumping. Det kommer jo et punkt hvor man føler at nå er tiden inne for å skaffe barnevakt og komme seg på en date! DET føles så godt, og jeg vet jo at poden har det godt. Tross alt han blir jo passa av min mamma og pappa.

Likevel har man jo litt tanker og forventinger rundt at nå skal vi på date uten poden som jeg har vært lenket til døgnet rundt siden jeg fødte, og ikke minst siden jeg ble gravid. Følelsene er litt blandet, unødvendig bekymring, og masse lettelse over at jeg føler at det er greit så tidlig. Far i hus er nok den som ikke gledet seg like mye da jeg sa at vi skal på date uten baby. Det er jo forståelig med tanke på at reisejobben hans. Jeg tenker at han er jo mannen min, og ikke bare pappa til min baby. Så vi må jo ut å kose oss vi to. Riktignok med brystpumpa i veska.

Merker jeg blir litt frustrert over alle disse advarslene over at det er så vanskelig. Det er det slett ikke. Se, lytt og forstå partneren din. Det kan vel ikke være mer vanskelig nå som den lille er i hus? Og dette med at mor får nok kroppskontakt av den lille er bare tull. Ja, de henger som igler fast i puppan, så er vel ikke puppan du ønsker skal bli mer tafsa på nå som de gir mat, men jeg kjenner et sterkt behov for kos fra min mann. Det er noe helt eget og spesielt med kosen og kjærtegnene fra han.

Det er sunt og godt å komme seg ut på kjærestedate. Jeg syntes det gjør oss til gode kjærester og foreldre når vi fremdeles kan kose oss slik i sammen. Viktig å ta vare på hverandre og kjærligheten.

Date var helt fantastisk! Det var prikken over i-en. Vi skravlet om alt og ingenting, og det føltes som jeg ble forelsket helt på ny. Felles mødre vet kanskje hva jeg snakker om når jeg sier jeg har en forelskelse for min bedre halvdel som kjærester,, en som forlovede og en for far til vårt barn. Jeg klarer ikke helt å beskrive med ord, men følelsen er overvelmende og ubeskrivelig fantastisk! Jeg vet at min liv aldri vil være fullkomment om jeg må klare meg uten min bedre halvdel og vår sønn.

Leave a Reply

