Diverse · Hjemmelaga mat og barnemat

Utakknemlige kjerring!

Endelig kommer mannen hjem fra jobb og vi koser oss alle sammen på kvelden. Til min store fortvilelse ønsker jeg å gå å legge meg, så han blir med sammen med poden. Vi rigger oss til i sengen, gir den lille mat, og alt virker på stell.

MEN så blir jo den lille distrahert av de vakre skyggene og lyset! Normalt ville jeg ha gledet meg på vegne av han som pludrer og koser seg. Mannen ligger ved siden av og koser seg han au. Jeg derimot kjenner et sinne som bobler over da jeg tidligere på kvelden kommentere at jeg gjerne vil legge meg fordi jeg trenger hvile og søvn. Så når denne herilge lille klomen av en sønn på over 6 kg som akkurat har blitt 2 mnd og mannen som ikke leser tanker blir liggende i sengen blir jeg helt oppgitt. Må da skjønne at jeg vil han skal ta med seg poden ut.

Hadde det vært meg, så hadde jeg tatt han med ut slik at han kunne sove uforstyrret. Jeg forstår godt tanken med han som har vært bortreist. Det er jo så koselig å være oss alle tre! Men hvilen min og egoisten trer frem som første prioritet når han endelig kommer hjem og kan hjelpe til. Jeg vil jo ikke være den sure kjerringa han kommer hjem til, men desverre er det hun som dukker opp da jeg i mitt hodet har lagt meg tanker og forventninger til hvordan det skal være når han kommer inn døra! Jeg har da en kjeft som kan prate, som noen ganger og altfor ofte ikke sier det jeg ønsker å tenker.

Vi kvinner er flinke til å lage mye styr rundt noe som egentlig kan bli fikset om vi bare sier det rett som det er.

Jeg forstår meg ikke på denne måten å kommunisere på! Tenk at vi kvinner aldri bare spytter ut ordene som de er. Vi skal liksom ikke være til bry, klarer ikke si hva vi faktisk mener. Jeg må bare beundre at han holder ut noen ganger! Hvorfor i alle dager er vi menn og kvinner slik? Kan vi ikke bare si det rett som det er. Virker så meningsløst å ha utviklet oss i så forskjellige retninger på måten å kommunisere på..

Leave a Reply

