Ærlighet er ingen skam · Diverse

Vettskremt! Og full av motsigende informasjon!

Stakkars liten har klart å sove i egen seng ifra starten! Fy så fæle foreldre vi er! Allerede på sykehuset hadde vi han i egen seng på natta. Det funket veldig greit, men litt tungvindt med amminga syntes jeg selv. Så begynte raskt å sove med den lille på brystet. Det var så lettvind. Og som nybakt mor er man livredd for å ikke våkne om den lille trenger deg. Om det er for mat, trenger kos, for varm, kald, bleieskift, slutter å puste og alt annet av bekrymrede tanker vi mødre har.

 

Jeg følte jeg hadde bedre kontroll, og både meg og poden sov så mye bedre når vi hadde hverandre så nær. Men så er det alle mennesker rundt deg som uttrykker sine sterke bekymringer for at du velger å la babyen din sove på brystet! Fy skam deg! Du kan jo ta livet av sønnen din! Og den ene linken etter den andre blir jeg tagget i på facebook med alle advarsler om å ikke samsove. Alt om uskyldige tips, til fælge og triste artikler som har mistet sine barn på denne måten. FY SKAM DERE! Til en mor er dette noe av det verste man kan gjøre. Når en mor tar de valgene hun gjør, så tro meg når jeg sier dette, det er til aller best for hennes barn!

IMG_20150630_065601.jpg

Ingen mødre med sunn fornuft og vett i hodet ønsker å sette sine barn i fare. Og for dere som ønsker å finne informasjon, så kan dere lett finne informasjon om all type soving som vil ende opp med varsel for død! Det virker som om at alle skal finne det negative og virkelig skremme mødre. Stol på deg selv og barnet. Dere må finne en rytme sammen. Og ja, noen ganger vil det absolutt være fare for at du kan ta livet av ditt eget barn om du sover med den lille i sengen din, men det samme er om den sover alene i sin egen seng.
Nå vil jeg ikke si det ene eller det andre er rett. Fordi mye av det man finner av informasjon er virkelig god informajson for å gjøre det tryggest for din baby. Så lytt til råd man får ifra dem med erfaring og diverse informajson. Til dere som ønsker å skremme mødre. SLUTT! Tro meg, når vi blir mødre sluker vi alt til oss som svamper. Og vi vet garantert ALT du ønsker å pakke på oss! Støtt oss og veiled oss.

Leave a Reply

