Ærlighet er ingen skam · Diverse

Det går unna! Hjeeelp! Hvor blir tiden av?

Det er ikke til å forstå hvor tiden blir av! Syntes nettopp jeg satt her og ventet i spenning på når mannen skulle komme hjem og vi hadde bestemt oss for at vi ønsket å prøve. Og første forsøk, der satt den gitt! Jeg var blitt gravid, og vi satt å gledet oss til tiden fremover. Nå sitter jeg her å skriver med den lille sovende ved min side. Ja, 3 måneder er gått. Herlige, forferdelige, skremmende, fantastiske månender av livet vårt. Det har vært en berg og dal bane for oss begge med både søvn og humør. Heldigvis er det bare litt søvn og mat som skal til, og ikke minst ta seg av det herlige vesnet vi har skapt i sammen. En liten dose fra han og humøret på på topp. Uansett hvor sliten man er, så får man en liten energibombe ifra han. Selv om han bare sover i armene.

Jeg stortrives som mamma! Og bruker så mye tid jeg kan med han. Men passer på at far får slippe til. I snart 3 fullgåtte uker har han vært hjemme slik at jeg har kunne fått jobbet litt. Det har vært fantastisk! Jg har kost meg på jobb, selvsagt savnet dem begge to, men jobber med noe jeg stortrives med, og da har jeg koblet ut på jobb. Jeg har vært voksen!IMG_20150727_094214.jpg

Det er vel ikke lenge før han her begynner å krabbe rundt, så best vi får ladet batteriene innen den tid! Hver dag oppdager jeg noe nytt ved han, og jeg merker han utvikler sin egen personlighet hver dag. Måten han prater på, pludrer, beveger seg på, ser på deg, kommuniserer, ja alt! Forandres fra dag til dag. Og jeg koser meg mer og mer. Jeg kan snakke for pappaen også at det blir mer og mer stas for hver dag.

Nå som jeg har vært vekke noen dager på jobb, merker jeg behovet jeg har for å være sammen med den lille litt ekstra, så har ordnet meg litt freelance arbeid, slik at jeg kan jobbe hjemmefra. Håper dette er starten av noe mer, slik at jeg kan kombinere dette med min andre drømmejobb som er veldig sesongbasert. Nemlig i Dyrepaken. 

Jeg gleder meg over hver eneste dag, men føler jeg stadig går glipp av noe jeg burde og ønsker å oppleve av den lille. Stakkars liten har oss hengende rundt seg døgnet rundt! Ikke rart han sover store deler av døgnet! Det er mye inntrykk for de små, og da har han lov å  bli litt grinete på dagen når han blir trøtt. Ikke rart han ikke alltid klarer å sove. Stadig noe nytt som oppdages!

 

Leave a Reply

