Ærlighet er ingen skam · Diverse

Hormoner, sinne og frustrasjon!

Det er helt forferdelig hvor sint og frustrert man kan bli når man sover dårlig og lite. Og jeg klarer ikke legge meg på dagtid. Jeg føler at dette forverrer hele greia. Når man faller i søvn og blir hele tiden vekket i sin dypeste søvn, så er det begrenset hvor mange ganger man tåler denne påkjenningen før alt blir galt. I en periode forbedret dette seg da vi hadde seperate soverom hvor jeg og den lille delte rom. Så raskt vi alle sov på samme forstyrret vi alle hverandre. Vi prøvde tappert kan man si, men for lite søvn på alle sammen skapte ikke et veldig trivelig hjemmemiljø. Så far flyttet ut av soverommet slik at han får sove. Og nå sover vi alle mye bedre og litt overskudd.

Det beste jeg vet jeg vet er stunden jeg får alene fra leggetid til jeg selv blir ordentlig trøtt. Da kan jeg ligge å lese litt helt for meg selv. Samme tidlig om morgenen. Fantastisk og uenværlig!

Og for all del slutt å klage på at DU er trøtt. Du får ingen medlidenhet av meg eller om du selv ikke er mor. Sånn er desverre livet. Mødre gir ingen medlidenhet til andre enn felles mødre. Det aller verste jeg hører er andre som sitter å syter fordi de er trøtte. De aner ikke hva det å være trøtt er! Jeg blir så frustrert over all den sytingen. Javel. Ikke mitt problem at du er trøtt. Du kan i det minste legge deg å sove ut. Til og med i over 2 timer i strekk! Det kan nemlig ikke jeg. Og så sier dere for å være snill, jeg er takknemmelig for forslaget, at dere kan ta han ei natt slik at jeg kan sove. Problemet mitt er at jeg mater han innen hver 3.time om nettene. Så jeg får fulle pupper og må pumpe! Så jeg våkner uansett, så da er det lettere å ha han selv. Så jeg slipper å måtte pumpe og styre på natta.

MEN en dag, så er det min tur til å sove igjennom natta også! Som jeg gleder meg! Det er gulrota mi å se frem til.

Leave a Reply

