Ærlighet er ingen skam · Diverse

Jeg oppfyller ikke alle krav som mor, kjæreste og samboer…

Jeg føler jeg mister litt fotfeste og forsvinner litt i egen boble med den lille og mine hobbyer. Dessverre fører dette til at jeg dytter min mann til side. Til tider vet jeg ikke alltid hvordan jeg på en god og balansert måte skal ivareta alle områder. Jeg må innrømme at når poden sover og man får tid til å gjøre litt andre ting enn å gi han mat og snakke babyspråk, er det veldig godt å forsvinne i sin egen verden. Jeg ønsker å bli bedre på å legge vekk denne telefonen og dataen jeg hele tiden sitter meg, ikke vaske hus, ikke rydde, og heller slenge meg i armkroken til min mann og bare slappe av med han. Men jeg føler det er så mye jeg ønsker å få gjort! Nå har jo min mann fri og ferie! Jeg må da kunne klare å finne på noe med han og ikke sperre han ute…

Han er superflink om dagen og får gjort masse på huset vi har snakket om. Det er fantastisk. Så jeg prøver å være flink til å lage middag, og være nøye på at vi fortsetter med å sitte ved spisestua å spise måltider sammen. Slik vi alltid har gjort. Jeg har våknet tidlig, som alltid og har ett par timer for meg selv nå, og når min mann våkner skal jeg være flink. Vi skal gjøre ting sammen!

At det skulle være så vanskelig å balansere, ante jeg  ikke. Men det har liksom hele tiden vært sånn. Når jeg var på jobb og endelig kom hjem, så var det godt å være i egen boble hvor jeg fikk gjort noe med mine hobbyer, og slappe av med mine ting. Så dette er ingen god unnskyldning. Vi koser oss jo så mye og når vi er flinke til å ta tiden sammen!

Det føles ikke noe godt når dagen er over at jeg har dyttet min mann til side. Jeg vil jo at vi alle skal være inkluderende og føle at vi er sammen om ting, og ikke bare to mennesker som deler hus og barn…

Leave a Reply

