Ærlighet er ingen skam · Diverse

Hvordan får man det til?!

Ja, det kan man lure på!? Noen syntes kanskje det er letter sagt enn gjort. Men i mitt tilfelle. Og ja, jeg må skryte av den lille som er så flink. Tar man det selv rolig når man gjør noen endringer og ikke bekymrer seg så over hvordan den lille skal reagere, så går det overraskende bra!

Så mitt forsøk på å få litt lengre soveøkter har gått overaskende bra! Man kan nesten ikke tro hvor lett det har gått. Men skal nå nevne at jeg kanskje har oversett tegnene på at han ikke trengte så mye mat på nettene likevel. Uansett, nå er vi begge på tilvenneing med å ove lengre på nettene. Vi har jo begge våknet innen hver 2. time, og nå har vi hver 3. og hver 4.time om nettene! Fabelaktig!

Hvordan, kan man jo spørre. Selv har det funket med litt fast føde en liten time før han skal sove, og så mt ifra meg. Deretter når han våkner på natta prøver jeg å gi smokken så lenge det lar seg gjøre. Til slutt går jo ikke dette, og da får han mat. Målene mine har vært at det skal gå minst 3 timer mellom hver amming. Og foreløpig har dette funket kjempebra! Så får bare krysse fingrene på at det går bedre og bedre. Og til slutt at han ikke trenger mat om natten.

På dagtid har vi og begynt med å legge han nede i sengen. På dagtid tar vi opp rullegardinet slik at det er lyst. Og rommet brukes kun til å sove på. Foreløpig funket dette veldig fint. Han klarer å finne søvnen på egenhånd. Selvsagt er det perioder hvor han gråter og ikke får sove. Men det er alltid en grunn til det! Det er ofte luft som sitter godt nede i magen, så selv om han har rapet, er det fremdeles vondt. Noen ganger kommer det bare mer luft opp, eller gulp. Og sutrer han enda, ja da er han sulten igjen ettersom han nettopp har gulpet!

Leave a Reply

