Ærlighet er ingen skam · Diverse

På tide å få fingeren ut!

Mange ganger er man så ubeskrivelig trøtt og sliten, og skulle ønske man bare kunne legge seg for natten uten å måtte gi smokken, gi trøst, høre på søt babling og mat midt på natta. Og ikke minst selv og måtte opp av sengen for å pisse i tillegg. Hvor er så timene som mamma skal få sove? De finnes ikke. Som mamma må man bare akseptere at søvn er ikke eksisterende i lang tid fremover. Nå er jeg flink i de fleste tilfeller å legge meg tidlig, men så våkner jeg sammen med poden som skal ha smokk eller mat midt på natten og er lys våken! Så ligger jeg resten av natten uten søvn. Og så når jeg endelig blir trøtt nok til at jeg faller i søvn. Jadda. Da er det bare noen få minuter så våkner den lille for dagen og ligger å babler og blir sutrete om han ikke får komme opp. DE morgenene  er de aller verste. Ellers syntes jeg takler dette veldig bra. Det går veldig fint. Ikke noe problem. Jeg har akseptert at det er slik det er.

Selv om vi har mye vi bare må akseptere og virker til at vi ikke gjør noe av det. TRO MEG, det gjør vi. Jeg er så sliten som jeg aldri trodde at det var mulig! Jeg har da vært sliten og søvnmangel før, men herlighet! Nå begynner det å tære på kropp og sinn. Følelsen av å aldri kunne ta igjen søvnen må på et punkt bli nok. OG NÅ ER DET NOK!

Jeg kan godt ta han en natt om du ønsker det. Så takker jeg pent nei og sier at det blir mer slitsomt for meg det, da må jeg jo  pumpe på grun av melkespreng. Er ikke så sikker på det lengre. Nå merker jeg at jeg er ivrig på å få han til å sove lenge uten puppekos og mat på natten. I teorien trenger han det ikke. Så venter spent på når min mamma kan avse en søvnløs natt for at jeg kan sove! Hun går på skole for øyeblikket. Jeg er utrolig stolt av henne! Så jeg har ikke bry til å spør henne da hun har mye å lese til! Min mann nytter det ikke å spørre. Han klager allerede over søvnløse netter. Selv om han ligger på et eget soverom og poden ikke griner om natta. Ikke slik at han hører det hvertfall. Jeg kan ikke si at han ikke er trøtt. Jeg merker det på han når han faktisk ikke sover så godt. Og jeg vil så gjerne ha han på samme soverom, men jeg må kreve søvn selv, så det får han ikke lov til enda. Så da er det bare mamma jeg kan spørre om en våkennatt. Men som vi kvinner er, vil vi ikke bry andre… Dumme kvinnfolk! Hvorfor skal vi være så fordømt vanskelige? Som jeg selv sier, det verste svaret man får er nei. Så det er jo ikke så ille. Men jo, nå syntes jeg det. Jeg har litt forventninger om at jeg skal få et ja med en gang. Mamma er jo alltid den som stiller opp for meg. Uansett hva. Så derfor har jeg vanskelig for å spørre, selv om jeg så inderlig trenger bare en natt veldig veldig snart…

Nå er det på tide å kreve av min mann, eller å spørre pent mamma om å ta en våkennatt slik at jeg kan sove!

Leave a Reply

