Ærlighet er ingen skam · Diverse

Æ vil sove! Nei, jeg vil mye heller gjøre det!

Ofte dukker dette dilemmeat opp, og jeg snakker ikke om den lille. Jeg befinner meg mange ganger her, fordi jeg vet at jeg kun har ca 30-40 minutter før han våkner. Det er så lang tid det tar for meg å sovne.

Så, hva skal jeg bruke tiden min på når han sover. Ta sjansen på at jeg får sovnet og at poden mirakulæst skal sove lengre enn han pleier, eller skal jeg bruke tiden på «meg tid».

Meg tid. Står å halvsover i dusjen, foran speilet med sminke, foran tv, ringe til noen, sende tekstmelding/messenger, lese bok eller å sitte å skrive på dette.

Blir sittende her å savne den lille som måtte sove. Så godt tenker jeg der og da, men så sitter jeg her og burde selv egentlig sove… Dumme naud, kan man vel egentlig si. Som nevnt, hvorfor risikere å falle i søvn for så å bli vekket sekundet etter? Er det verdt det?

Det får jeg prøve en annen dag, så skal jeg fortelle om hvordan det går…

Leave a Reply

