Ærlighet er ingen skam · Diverse

Søke barnehageplass! Ett år før han begynner!

Snakk om å ha det travelt! Jeg mener, det er jo søkefrist 1.mars. Jaja, så var liksom det gjort. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg søkte nå. Men så var det liksom gjort. Jeg skal jobbe etter permisjonslutt, og har en veldig sesongbasert jobb. Når han riktignok begynner i barnehagen er sesongen over. Så da blir jeg vel sittende skjult utenfor barnehagen i skogen eller noe. Hva skal jeg ellers finne på?! Tanken om å få nummer to har slått meg, men har kjennskap til noen som har fått barn ganske tett. «Jeg anbefaler ikke å få dem så tett.» Hun holder nesten ikke øynene åpne når hun sier det. Så det har vel sunket inn at vi får vente litt til.

Leste au en artikkel om at studier viser at det beste er å bli gravid igjen etter at ungen er 18 måneder, grunnet kroppen skal jo få kommet tilbake til «normalen», som de så fint kaller det på fagspråket. Det kan jo diskuteres hva som er normal tilstand etter en fødsel. Kjønnsleppene blir strukket unormalt langt ut i alle retninger, er man like heldig skal man sy nedre deler fast igjen, magen kjennes ut som gele, og du er en gående matstasjon. Uansett hvor og når du befinner deg.

Får håpe de ikke leser dette. Da er det vel ingen i landet som tørr å ta imot ungen min…

Jeg har au vært i «karantene» føles det ut som. De var jo faktisk bare snille på jobb og overtalte meg til å ta sommeren fri og tilbringe den med min nye familie. Likevel har jeg savnet det veldig, og har fått jobbet litt. VELDIG glad for at de overtalte meg! Så nå kan vi glede oss over den neste tid og før han skal i barnehage til august 2016.

Leave a Reply

