Ærlighet er ingen skam · Diverse

ÆÆ! Gremlingen er sinna!

Jepp, sånn går det når man sover dårlig. Og hvem går det ut over?! Min mann. Min kjære snille mann får ta støyten. Han gjør jo hva han kan for å hjelpe, og jeg, joda. Jeg eksploderer av frusterert sinne over å ikke ha sovet. Var vel ikke hans feil at jeg ble liggende med telefonen, når jeg egentlig burde ha sover? Drukket brus med masse sukker? Eller rett og slett har sittet her med daten på fanget.

NOEN ganger er det godt å sitte opp lenge. Altså lengre enn til kl 20/20.30. Tidlig tenker du? Altfor sent tenker jeg…

Tenk litt etter, poden sovner alltid kl 18 eller 1830. sover kanskje 1-2 timer, skal ha mat, sover 2 nye timer, skal ha mat, bruker kanskje litt tid på å sovne igjen, så 2-3 timer til neste måltid/puppekos. Så er plutselig klokken 23/24. Du har kanskje sovnet i 22/23 tiden. Nettopp sovnet, blir våknet. Så sovner du ca 30 minutter senere.

Kort sagt da: DU GÅR I UNDERSKUDD AV SØVN! Og du har på ingen måte sjans til å ta det igjen. Uansett hvor mye du prøver. Aksepter det. Og det blir litt lettere. MEN bare litt.

Jeg er den som MÅ ha søvn, og kan ikke fordra å bli vekket. Jeg kan jo ikke akkurat drive å kjefte på den lille, er jo ikke hans feil! Så derfor får mannen min skylda stakkars. Unnskyld kjære. Jeg hadde virkelig ikke klart det uten deg!

Leave a Reply

