Ærlighet er ingen skam · Diverse

Du går i fella uansett!

Du tror du er bedreviter og tar lærdom av å se alle andre gjør «feil». Men det å tro at du er bedre føre var. SÅ TAR DU FEIL! Det er innebygd i alle babyer hvordan de skal oppføre seg… Føles ihvertfall slik. Skal ikke uttale meg om hva som er genetisk eller ikke, men uansett hva jeg har gjort for å prøve å unngå å havne i samme vanskelige situasjon, så har jeg søren med klart å havne i den selv au.

Sitte fint i vogn…

Joda, i mitt hodet skulle det fungere med at om han tidlig var vandt til å sitte fastspent, så ville ikke det være så ille når tiden kom for at han ble lei og ville ut.  FUNKER IKKE! Han har riktignok vært veldig tålmodig og liker å ut i vogn for å sove. Men om man er treg med å komme seg av sted når han er trøtt. Da får man høre det og veldig vanskelig å spenne han fast i vogna.. Ett par timer går veldig fint. Eller om han skal sove. Men om han er mye våken uten noe å gjøre, eller at man underholder. Ja, da prøver han å komme seg ut.

ALLTID ha noe på lur. HVA SOM HELST! Tomflasker er alltid populært. Avhengig av alder, men hvor lenge de holder på varierer fra alder til alder. Nå de har lært å gå. Ja. Da er alt håp ute. Nå er ikke vi kommet så langt selv, men nære venner av meg har noen som kan gå. Vi har ofte med en ball på tur da og kaster den foran oss. Da er ungen ivrig på å løpe etter ballen.

Søvn og nattamming

Trodde allerede da han var seks måneder at dette skulle gå greit. Kan diskuteres! Han har igrunn vært ganske lett å legge hele tiden. Det er alltid en grunn til at de ikke får sove. Og som foreldre hører man hva som er sutring og hva som er grining. Man må prøve seg litt frem. ADVARSEL! Begynner poden å legge seg rundt på magen. Spar deg selv for å snu poden. Den kampen taper du uansett. Heldigvis snakket jeg og min kusine tilfeldigvis om akkurat dette da han hadde gjort dette forrige natt. Jeg drev å snudde han hver gang, og det endte med i skikkelig grining på alle måter! Og jeg var utslitt allerede før jeg skulle i seng.

Lureste man da gjør er å bare la poden få lov til å sove på magen. Veldig skummelt! Men det kommer en periode hvor de absolutt bare vil sovne på magen! (Sikkert lurt å forhøre seg med helsesøster når din begynner. Kan jo være akkurat din baby har noen grunn for at det kan være farlig? )

Å slutte med ammingen har ikke vært lett! Jeg hører det på griningen hans at han skal ha pupp. Er selv i tvil på om han faktisk er sulten, men på natta er det ikke lett å ta kampen når man er så sliten og trøtt. Ammingen har gått betraktelig ned, og for meg hjelper det å lage en avtale med meg selv om når tid han skal få mat. Så har jeg noe å forholde meg til.

Det er så godt at det ser ut til å bli slutt med nattammingen. For min del så er jeg så utstlitt at nok er nok! Selvfølig er det veldig koselig, og jeg savner kose selv også. Så er derfor jeg ikke helt har tatt den endelige kampen enda. Jeg har sagt at innen han er 1 år, da er det slutt. Litt med tanke på at jeg skal jobbe så mye, at da orker jeg ikke amme på nettene lengre.

Akkurat nå må jeg innrømme det også ser helt håpløst ut å slutte. I skrivende stund ble jeg avbrutt av stakkars liten som våknet opp. Uansett hva jeg gjør, så klarer han ikke roe seg. Griningen blir til skriking. Og skriking blir til hosting. Uansett… Så endelig klarer han å sovne. Jeg legger han ned i sengen. Våkner. Denne prosessen tar flere ganger. Bare halvannen time etter han spiste… så han burde være god og mett… Stakkars liten klarer endelig å sovne og etter noen minutter klarer jeg å legge han fra meg i sengen sin. Han sover og jeg går ut. Plutselig våkner han i full skriking igjen. Og jeg må til slutt ty til puppen.

Leave a Reply

