Ærlighet er ingen skam · Diverse

Raseri!

Skrivingen er litt som terapi. Det er umenneskelig å gå med så lite søvn som oss mødre. Og som nevnt tidligere nytter det ikke sove på dagtid når innsovingen min tar like lang tid som den lille sover totalt. I tillegg får man jo ikke sove om natta…

Når far i huset er hjemme og sier jeg kan sove, så nytter ikke det. Han gidder jo ikke ta med poden ut av hus slik at jeg får fred og ro. Fordi trilletur er kjedelig. Han syntes nok det er skummelt og skulle gjøre det alene. Og det er lov, bare si det. Så da kan man likegodt være våken. Selv om jeg noen ganger slenger meg i senga med tv serie eller film. Bare det hjelper en hel masse!

Mange av gangene er det jeg som sitter med å få poden til å sove. Greit nok og veldig koselig. Noen ganger er det direkte slitsomt, og man blir veldig frusrert over når han ikke vil sove. Uansett hva man gjør. Og jeg kjenner at jeg bare har lyst til å finne en hammer og slå i stykker vinduet. Jeg får så dårlig samvittighet over at jeg blir så frustrert og bruker streng stemme. Jeg kan merke at av og til er stemmen min så streng at poden blir en smule redd.

Jeg mener virkelig ikke å snakke strengt. Og det jeg kan ikke unnskylde meg nok. Det finnes ingen unnskyldinger for å være sånn. Når man igjennomsnitt får 3-5 timer god søvn hver natt er jo grunnen klar. Jeg går i seng ca 2030. Sovner vel innen 30-60 minutter og står opp 0730/0830 hver dag. Så mange timer man ikke sover.

Leave a Reply

