Ærlighet er ingen skam · Diverse

Det burde jo ikke komme som et sjokk…

Det begynner å gå opp for meg at permisjonen snart er over. Og det syntes jeg er fryktelig trist på mange måter. Kapittelet hvor jeg og den lille tilbringer 24/7 sammen, er snart over. Poden begynner å bli stor, og jeg skal snart ut i jobb.

Frykt er også blandet inn i alle følelsene jeg har nå mot slutten av permisjonstiden som er ferdig i ferbuar. Poden skal nemlig ikke starte i barnehage før i august!  Det burde jo ikke akkurat komme som et stort sjokk dette her. Men nå var planen veldig enkel: spare opp penger til å gå 2-3 måneder ubetalt. DET HAR VISST IKKE KONTOEN MIN FÅTT MED SEG!

Så, nå sitter jeg her ganske nervøs på økonomien min. Jeg har selvsagt sparekonto, men den er spart opp til å begynne å nedbetale studiegjeld fra august… HVA GJØR JEG?!

Det er blitt et stort spørsmål! Nå er jeg den som har lyst til å få til alt selv, men jeg har jo en fantastsik mann som trår til og forsørger oss når jeg har dårlig råd. Men jeg vil liksom ikke være den byrden. Vi har ikke akkurat avtalt at han skal betale for meg også, selv om han så gjerne vil det. Men jeg har stått på mitt at jeg klarer jo å betale for meg jeg også.

Min mor syntes nå dette er veldig søtt og veldig naivt at jeg som er ute i permisjon, og ikke har fått meg fast jobb med 100% skal betale for meg. Spesielt når jeg har en mann som er ivrig forsørger og har mer enn nok til oss begge!

Jeg gleder meg til å begynne på jobb. Jeg elsker jobben min! Foreløpig er arbeidsplassen min veldig sesongrelatert, men jeg har mulighet og jobber året rundt der. Men jeg må ha en inntekt i tillegg til dette for at året skal gå rundt.

Så litt i panikk og i skrekk har jeg ønsket 2016 velkommen. Jeg både gleder og gruer meg til hva året har å by på. Jeg får ikke helt komme meg ut i jobbmarkedet før til sommeren når far i hus tar permisjon.

Som jeg kommer til å savne å være hjemmeværende mamma!

Leave a Reply

