Ærlighet er ingen skam · Diverse

Mitt barn er bedre enn ditt barn!

Foreldretilværelsen blir raskt en form for en felles konkurranse mellom alle andre som har barn. Ikke bare om deg selv som foreldre, men også ditt eget barn er så mye bedre enn alle andre! HELT SANT!

Det er som jeg har skrevet om tidligere, med at du ser og observerer hvordan andre familier takler hverdagslige situasjoner, du gjør din egen vri. Men så sitter du der i samme situasjon selv…

Jeg kjenner selv på det når andre foreldre skryter av sine barn, så må jeg og følge etter. Mitt barn er kanskje ikke akkurat flink på det området de selv kan skryte på seg, men så har jeg noe annet som poden er så flink på! Alle barn er ulike. Og det gjelder jo hvert enkelt menneske også. Hadde vært en kjedelig verden hvis ikke. Men skryte, det må vi. Og det gjør vi jo fordi vi er så stolte!

Når barnet vokser opp og forstår litt mer av omverden, så begynner de selv også. «Min pappa er sterkere enn din pappa.» Og sånn kommer vi til å fortsette. Uansett hvor gamle barna våre er, og hvor gamle vi selv er.

Leave a Reply

