Ærlighet er ingen skam · Diverse

NUMMER TO?!

Tanken var jo at vi skulle vente med nummer to. Jeg har hørt fra mange at det er så lurt å vente med nummer to til poden er 2-4 år gammel. Så kan de hjelpe mer til og er mer selvstendige.

Men i januar datt det ut av min mann om at han syntes vi skulle få to tette. Første reaksjon jeg hadde var så veldig voksen. Jeg brøt ut i fult sinne om studier om lav fødselvekt og alt annet. Kroppen må restituere og bla bla bla.

Tankene om to tette var plutselig ikke så ille likevel. Ivrig googler jeg og finner mange koselige historier om å få barn nummer to tett på den første. Og min mann hadde jo et ganske godt poeng med kosen og leken de finner i hverandre når de kommer tett.

Jeg trakk pusten og tok opp samtalen igjen. Så fant vi ut av at to tette vil passe for oss. Også ut ifra et økonomisk synspunkt virker dette mer logisk.

Nå skal jeg ikke gå i så veldig i NAV detaljer, men når de er så tette og jeg ikke har kommet ordentlig ut i jobb, så regne de ny permisjon ut ifra det man eventuelt har jobbet som har gitt høyere lønn enn forrige utregning, pluss den permisjonen jeg allerede hadde fått. SÅ, kort sagt setter vi i gang og håper spiren sitter snart!

Nå ja, tante rød har enda ikke dukket opp. Men Cerazette stopper ikke eggløsning. Så i terioen har jeg samme opplegg som før jeg ble gravid. La oss håpe det så klaffer nå allerede ved forsøk nummer 1!

Gleder meg allerede til å bli gravid og begynner å bli like besatt som med førstemann! Spennende og veldig koselig om vi får til å gjøre poden storebror.

Leave a Reply

