Ærlighet er ingen skam · Diverse

Skumleste æ har gjort! Tilbakeblikk

Noen ganger sitter jeg å tenker på hvordan det var å gå gravid, fødsel og tiden etterpå. Og jeg forstår hvor fort en glemmer! Og det er vel til det beste. Det er tross alt en stor påkjenning, samtidig koselig å være gravid. Fødselen, ja, det er jo ubeskrivelig smertefult, og alle følger etterpå sliter på kropp og sjel.

Det skumleste jeg kan huske i etterkant var å måtte på do. Og da snakker jeg ikke om å måtte tisse…. Tanken på å skulle presse det ut skremte meg på alle måter! Jeg måtte jo sy, men til og med etter at stingene hadde forsvunnet kviet jeg for å inn… Dette virker sikkert helt banalt med tanke på hva jeg gjorde for kort tid siden!

Jeg kan ikke skjønne hvorfor i alle dager dette skulle være så fryktelig skummelt. Er jo på langt nært så stort som et babyhode. Fy søren.

Neidu. skjønne det den som kan…

Leave a Reply

