Ærlighet er ingen skam · Diverse

Shit happens! Og litt til…

Jeg får vel ikke sagt nok at tiden flyr! Man må virkelig holde seg fast ved alle øyeblikkene man får. Plutselig sitter man her og poden er allerede begynt i barnehagen. Jeg har ikke skrevet på lenge, men av god grunn. Livet har skjedd. Nå er heldigvis teknologien slik at bloggen har automatisk lagt ut blogginnlegg for meg i lang tid. Fordi jeg har rett og slett ikke hatt overskudd til å verken skrive eller å legge ut jevnlig. Derfor er det ikke noe særlig med mat heller om dagen!

Kort oppsummert stoppet jeg å skrive i Januar 2016! Men nå har jeg endelig overskudd til å få gjort litt av dette også. Fordi jeg virkelig liker å skrive og dele erfaringer. Og dette er jo en velkjent tema vi alle desperat prøver å finne noen som har det verre enn enn selv. Eller i det minste like ille. Ja, jeg føler meg i hvertfall mye bedre når jeg har lest at andre har det litt vanskeligere enn meg selv. Jeg vet, dumme kvinnfolk. Tenk å tenke sånn. Men jeg er da bare et menneske som gjør så godt jeg kan når jeg føler jeg har nådd bunnen.

Trøtt. Ja, mildt sagt! Forbanna! ja, mildt sagt. Jeg har hatt en tøff periode hvor jeg har vært så sliten og trøtt og til og med hatt skikkelig raserianfall hjemme. Om jeg skammer meg?! Mer en du noensinne kommer til å skjønne.

Nå vil jeg da legge til at jeg er gravid og har termin i mars 2017 🙂 Vår sønn født april 2015 skal nå bli storebror. Som vi gleder oss! MEN fy søren au. Jeg er så utstlitt at jeg ikke vet mine arme råd. Endelig nå som han har begynt i barnehagen og jeg tok meg ei uke fri, for å “finne meg selv”. Så har jeg endelig følt at jeg er meg selv. Litt.

Vi begynte å planlegge et barn til, og ønsket at de skulle bli tett. Jeg mistet i uke 5+2 i april/mai. Dette gikk nok litt hardere ut over meg enn hva jeg liker å innrømme. I tillegg til at jeg har jobbet full tid i hele sommer, tatt den lille på natten, ja, selv om han er snart 17 mnd våkner han opp til 3 ganger per natt og skal ha sutt. og vi har hatt en periode for ikke så lenge siden hvor han våkner og grein opp mot 2 timer. DET var tøft. Og så gå på jobb i varmen, jobbe full arbeidsdag, måtte tenke på middag, lage den, ta av meg guttungen når jeg kom hjem, vaske, rydde og så på ann igjen! Dette tok alle kreftene mine jeg hadde igjen. Og mannen lurer på hvorfor jeg har kort lunte med hormoner som kriger i kroppen og at jeg sytes på at jeg er trøtt og sur? Ja, da er det noe han ikke har fått med seg….

MEN alt er faser! Heldigvis. Og nå er vi inne i en veldig god fase. Poden trives i barnehagen, jeg har hatt fri snart i 2 uker før det er full jobb. Jeg har fått tid til å gjøre ting jeg vil, som å spille og daffe på sofaen alene. DET gjorde susen! Og poden sover godt igjen på natta.

Han har fått en del tenner i det siste. Og da skjønner jeg at han våkner opp og er frustrert over smertene når han så gjerne bare vil sover og slappe av.

Leave a Reply

