Ærlighet er ingen skam · Diverse

Gravid, sliten og lei

Ja, nå nærmer termin seg med stormskritt! 20. mars og satser på guttungen kommer før tida denne ganga også. Kiloene begynner å komme seg nå. Har gått sent frem til ca uke 33. Jeg har jo vært litt mer aktiv grunnet poden man har fra før. og nå legger jeg på meg ca 500-1000 gram i uka. så det tyder på at den lille i magen har det veldig godt.

Jeg har aldri vært tykk og begynte slank denne ganga au. Men nå begynner kiloene å bli tunge på magen. Heldigvis jobber jeg lite, da det ikke er så mye jobb der jeg jobber. Som nevnt tidligere er det veldig sesongbasert. Noe jeg har utnyttet med å ta vare på meg selv nå som det begynner å slite på bekken om jeg sitter eller går for mye i løpet av en dag.

Ingen liggestillinger føles ut som avlastning. Så man blir jo sliten å å faktisk slappe av også. Man vrir og vender på seg. Og måten babyen beveger på seg nå er mer press og strekk og ikke den kjente sparkinga nå som det er så liten plass inne i magen.

Jeg ser veldig frem til fødsel nå! Er veldig klar….

Nå er jeg heldig som har en så flott sønn som er grei å ha med å gjøre. Han forstår utrolig mye og man kan si at mamma må slappe av og ikke kan herje på gulvet som jeg pleier. Og da finner vi på ting hvor mamma kan ta det i sitt eget tempo. og det er veldig fint. Nå er jeg og heldig som har en mann som er utrolig flink pappa. han tar godt vare på sin sønn og meg. Og det hjelper. familien rundt hjelper også til med å passe på han noen ganger.

I tillegg stortrives han i barnehagen og er der fra morgen av til middagstid. Hadde det ikke vært for at han var i barnehagen hadde vi ikke skulle hatt en til så tett på førstemann for å si det slik!

veldig glad for at kommende storebror sover natta igjennom. Veldig sjeldent man hører fra han når han er lagt for natta. Hører man noe er det småsutring fordi han er tørst eller ikke finner sutten. Han ordner seg selv uten at vi må gå inn til han. Sovner veldig raskt igjen. Håper dette fortsetter når neste kommer. Da blir det mer overkommelig når mannen må ut å reise med jobben igjen etter fri ved fødsel.

Første gang jeg gikk gravid hadde jeg gøye cravings som alle forventer. Jeg spiste egentlig normalt og fikk de vanlige craving vi kvinner får uansett. Spise mye er noe jeg alltid har gjort, så det var ikke noe endring der heller.

Denne ganga liker jeg coca cola! Uff… det er jo ikke bra! Men det er ikke MÅ ha og sende mannen ut på natta. jeg kan fint klare meg uten, men om jeg får et glass kald cola, gjerne når kullsyren har daua litt..mmmm! Det er det beste!

Ellers er det egentlig som normalt. Og selvsagt prøver man å være flink til å spise sunt og variert. Men noen gangen skeier man ut. Slik man ellers ville ha gjort. Det er lov å unne seg noe iblant så lenge man ikke overdriver!

IMG_20170130_132900.jpg

Leave a Reply

