Ærlighet er ingen skam · Diverse

Når de slår seg vrang. ARG!!

Tålmodighet er ikke alltid like lett å ha med disse små når man gjerne bare vil få det overstått… Frokost er en av dem. Jaaaaa, jeg vet at dette er koselig. Bla bla. Men noen ganger vil man bare spise å få  det gjort. Vår morgen pleier å bestå av at storebror ser litt tv, eventuelt spiller på ipad mens jeg steller meg, gjør klar frokost og slikt. Så er alt klart og roper poden hit for å spise. Så tar han knapt et bit og skal leke… Oppgitt. Jeg prøver å prøver. Men får han ikke bort til spisebordet.

Jeg begynner å bli frustrert over at man ikke bare kan sitte å spise. det er jo så koselig når vi kan sitte og kose oss. Jeg kan godt leke litt, men så lenge vi sitter ved bordet og spiser mens dette gjøres. Han er jo superflink i barnehagen. Sitter på stolen, venter på sin tur, spiser ferdig før han går fra bordet. Hjemme ender jeg med å løpe etter han for å gi han mat… Noe jeg nå prøver å snu på… Lettere sagt enn gjort.

MEN jeg fant en løsning! Jeg dekket på hans lekebord. Det var stas det! Så nå gå det litt lettere for seg. Men enda henger det litt igjen med at mor løper ammende etter med ei brødskive i hånda. Work in progress… MEN han er jo bare 23 mnd…

Ikke bare dette. Jeg har merket at det blir litt for lange dager i barnehagen, og han spiser som en voksen mann. Og det virker som om han ikke har fått nok mat i en periode og lange dager. Så da får vi all jobb når vi kommer hjem. Raserianfall. Utrolig slitsomt og vanskelig å holde temperamentet sitt i sjakk! Heldigvis så vi dette tidlig, og det løste seg iløpet av en halv uke, og mange blåmerker i panna… IMG_20170303_075914.jpg

Leave a Reply

