Ærlighet er ingen skam · Diverse

Som en flått på puppen..

Når suttebehovet blir så stort at du ikke får gjort annet, ja da tyr jeg til sutten. Amminga er på plass og ser ingen grunn til å utsette det lengre enn nødvendig! Dagene går så fort at jeg aner ikke hvilken dag, måned eller årstall lengre. Dagene går i ett. Selv om han sover mye, selv nå som han er 2 mnd. Han begynner å bli veldig skravlete og har mye mer våkentid nå. Kjempestas! Og storebror er jo bare søt mot lillebror. Åjadda. Jeg sier ikke at alt er rosenrødt. Fordi det kommer jo perioder hvor storebror gjerne vil ha mer mammatid. Og da er det ikke alltid like lett når begge trenger mamma på en gang. Og dessverre er det ofte slik at lillebror må prioriteres. Dårlig samvittighet?! Gjett om jeg har! Men sånn er det.

Stort sett går dette veldig bra hvor storebror sitter ved siden av og vi har tv tid, leser en bok, spiller Ipad, eller han tar med seg eller jeg går bort til han for å leke sammen.  Til nå har dette fungert bra.

Jeg får selvsagt veldig skyldfølelse for at jeg ikke får gitt nok av meg til begge. De har ulike behov og det er vanskelig å dekke. Selv om pappa er hjemme, så trenger storebror fremdeles mamma han også. Han er jo bare 2 enda!

Så var det denne flåtten da. Noen dager henger han der konstant og jeg får ikke gjort anna enn å amme og amme. Det er til å bli sprø av! Spesielt de dagene man får lite søvn. Herreminhatt! Blærh!

Da er det godt å være to! Eller få besøk av besteforeldre! Gull verdt altså!

Leave a Reply

