Ærlighet er ingen skam

1 er som 1 og 2 er som 10?!

Ja, jeg lurer enda på hva de mener med dette. For enda har jeg ikke lagt så mye merke til dette. Klart er det mer arbeid. Men når man kan sende storebror i barnehagen og være hjemme med den lille som enda bare sover og sover. Ja, så jodda. Det er jo ikke så mye arbeid enda. Mest i helgene, men det går som regel greit. Spesielt når man er to, får og går på besøk.

Klart jeg merker i perioder at dette ikke kommer til å gå bra. Når begge sutrer, skriker og skal ha mamma. Og det NÅ! Da er det ikke alltid like lett å måtte prioritere minsten fremfor eldste. Det gjør vondt i mammahjertet faktisk… Tenk å måtte velge den ene fremfor den andre. Jeg vet at det er på grunn av et behov som skal dekkes. Men likevel. Det er ofte fælt når begge trenger mamma. Så det å finne en balanse her er jaggu mæ ikke lett!

Nå må jeg skryte på meg at jeg har to flotte barn som mesteparten av tiden er utrolig greie å ha med å gjøre. Men det blir nok ikke like lett når minsten og krever mer og begge kommer i trass. Fy å æ gruer mæ.. Og det nydelige opp i dette er jo at trass er ca hver partalls alder…. 2, 4, 6, 8 osv. Så da er det jo perfekt at de skiller 23 mnd….. Så du kan jo si at dette tenkte vi godt igjennom. HØ HØ!

 

Det er vel noe med å bare akseptere situasjonen og gjøre det beste ut av det. Lysere tider i rett rundt hjørnet!
Å fy å godt det er å være mamma. Jeg er faktisk utrolig heldig!

Leave a Reply

